Драган Томић: Нина-анатомија кучке, део 2.

American-McGees-Alice-poster-1

Породична језа је у ваздуху и мала Нина то осећа. Она не разуме зашто је то тако али је свесна да постоји. На овај начин, језа се усађује у њену личност као основно осећање света око себе. Да је тај свет опасан и непредвидив. Информација о породичном проблему тада постаје уписана у мозак ако емоција не као свесна мисао. Нина реагује на ту језу страхом и Нина много плаче. Она плачом комуницира са мајком да је уплашена, међутим мајка, амбивалентна према Нини не рефлектује њен страх, не пружа јој утеху, већ је замајава са цуцлама и разноразним играчкицама. Нина расте тако сама у колевци, окружена скупим и лепим али мртвим играчкама и почиње да ствара везу са њима. Ту је и музика, и цртаћи и све је лепо и розе као у цртаћима и бајкама за децу, лепо и мртво. Окружена луткама, објектима, Нина почиње да комуницира са њима али сама са собом. Она у својој глави, развија свет у коме даје особине и карактеристике својим играчкама како хоће, она им даје улоге и тиме их чини “живим”. Она је заправо свим тим играчкама мајка и Бог, као што је сама себи мајка и Бог. И као Бог, она те улоге и особине, може да мења тренутно, снагом свога ума и мисли. И Нина престаје да плаче, она сада ужива у игри и породица је срећна, јер је Нина задовољна а то значи да су они добри родитељи и да су исправни. Нина док се игра манипулише са луткама, које су представа њених унутрашњих процеса. Она има интеракцију са објектима не са живим људима који поседују своју вољу. Она своју вољу, кроз улоге које им даје, тумачи као њихову вољу и ствара магични свет који постоји само у њеној глави али не и у реалности. Међутим, за њу, њена машта, њен ум ЈЕСТЕ реалност. У својој глави, Нина се осећа моћно и она контролише свој живот и то је смирује. Њена игра, илузија коју ствара постаје њен камен темељац стабилности.

Међтуим Нина није задовољна, унутар Нине започињу процеси прераног старења, вођени р селектованим модом преживљавања.

Код р селектованог програма, брзина репродукције јесте основно правило преживљавања. Све је подређено томе. Да би се брзина постигла, сваки не критичан терет јесте баласт који се мора одбацити стога р селектовани организми, морају бити фокусирани на што брже прибављање ресурса и на што бржу репродукцију. Стога, амигдала, део мозга који је задужен за препознавање претњи и регулацију страха, се слабије развија. Собзиром да је дефиниција р селектованог организма таква да је он немоћан у поређењу са предатором, нема потребе да се анализира предатор, да се размишља, да се планира, већ само да се делује и да се делује што брже. Са смањеним осећањем за претње и смањени страхом, р селектовни организми имају повећану тежњу за трагањем за изворима задовољства, они постају овисни о изворима ендорфина у мозгу који им пружају осећај задовољства. Такође, ослобођени страха, р селектовани организми су радознали и склони експериментисању, тј поседују повећану потребу за “новином” јер нешто што је ново, доноси узбуђење које онда постаје извор ендорфина који служе да омаме анаксиозност која је усађена у р селектовани мозак.

Због тога, малој Нини, играчке почињу све брже и брже да досађују. Када год пожели нешто ново, Нина креће да се дере и плаче, да прави сцене све док родитељи то не купе. Међутим, чим то нешто добије, она се врло брзо задовољава и поново тражи нову играчку. Тако, Нина почиње да кошта јер сваки пут када родитељи изађу у јавност, они су у сталном страху да Нина неће направити ексцес који ће довести у питање њихову “савршеност”. Зато мајка, уплашена за своју безбедност одлучује да дисциплнује Нину.

Батинама.

Током једног таквог ексцеа, Нина је одведена у собу и дивљачки изубијана. Сав тај бес који је мајка држала у себи због свог не постојања сручио се на Нину, та експлозија супер нове у њој уноси толико страха да Нина учи да њене потребе нису важне и да свако њихово изражавање значи хорор и батине. Стога Нина, већ проходала и пред обдаништем, учи да “игра по правилима” који постављају одрасли.

Нина постаје “добра” девојчица. Њено спољашње понашање регулиасно је страхом од батина. Унутра, она се осећа као заточена Богиња која дивља јер њена неконтролсана воља не може бити испољена. Она кључа од беса чак и када се смеје. Стога, када се игра са осталом децом, она их третира као играчке и када одбију да се повинују њеној вољи, она имитира своју мајку јер како је њена мајка њу дресирала, тако и она дресира околину. Због тога, васпитачице у обданишту је “воле” јер обавља посао за њих. Она пријављује сваки несташлук, свако понашање које јој не одговара и бива “схваћена” као “одрасла” особа.

Нина постаје центар пажње, околине и родитеља. Постаје дете за пример, она се лепо понаша, она је морална, она је исправна она је своја. На њу може да се рачуна.

Међтуим све ове предпоставке су далеко од истине.

Нинин емотивни развој је заустављен оног момента када је добила батине. Од тог момента, она занемарује себе емотивно и учи да имитира понашања околине како би преживела. Она види да се одрасли другачије опходе и она у понашању одраслих види уточиште и безбедност. Она имитира одрасле, усваја њихово понашање како би себе заштитила. У исти мах, она почиње да завиди деци што могу да се понашају као деца али због страха, она мисли да свако то дете када направи несташлук бива вођено кући на батине, стога по њој, детиње понашање је глупо и ирационално и она почиње себе да сматра исправнијом док осталу децу почиње да преизре. То је чини да се осећа усамљеном али у исти мах, посебном. Специјалном. Јединственом. Вредном.

Вреднијом од осталих, бољом од осталих. И њој се то свиђа, чини је јаком и моћном.

Тако, Нина полази у први разред, са већ изграђеним темељем грандиозности, значаја, више вредности.

Она у школу полази са зачецима нарцисоидног поремећаја личности.

Наставиће се….

Драган Томић

Advertisements

2 mišljenja na „Драган Томић: Нина-анатомија кучке, део 2.

Ако мене питате...

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s