Драган Томић: Социјална патологија матријархата у Србији

images (6)

Требало ми је доста времена да сажмем овај текст. Његова тема је тешка и табуизирана у Србији. Табуизирана је јер у својој суштини она открива пуну социјалну патологију у Србији. Она је мапа по којој се одвија друштвени живот, од међуљудских односа до самих врхова политике. Централно место око кога социјална патологија орбитира јесте базичних нагона, нагона за продужењем врсте и нагона за самоодржањем. Сведено до крајњих граница, она орбирита око Ероса и Танатоса. Живота и Смрти.

Ако би два пола људског рода, мушки и женски, посматрали на нивоу биологије, као биолошке организме и одбацили све продукте рационалног, интелектуалног и духовног и бавили се пуким месом, правила су ту јасно детерминисана. Људски мужјак и женка су биолошки различити и њихова морфологија јесте основна детерминанта која одређује њихово понашање. У већини случајева, човечија женка је физички мања и слабија од мужјака. Такође, човечији мужјак је у већини случајева, већи и физички јачи од женке. У природи, на биолошком нивоу, физичка снага јесте једина сила која је меродавна. Ако антилопа није довољно брза, неће утећи предатору и биће поједена. Са друге стране ако предатор није довољно брз, умреће од глади. У оба случаја, ради се о размени енергије, физичке енергије јер је код оба ова два субјекта, физичка енергија та која одређује о животу или смрти. Када предатор ухвати плен, он га конзумира и на тај начин, његову енергију додаје себи. Та енергија мора увек да буде већа од енергије која је утрошена на набавку енергије да би систем функционисао. У случају да је енергија мања, предатор неће надокнадити енергију утрошену у лову и следећи лов неће бити успешан што ће на крају довести до смрти од глади. Уколико је енергија иста, предатор ће опет умрети од глади јер неће имати вишак који ће моћи да утроши у лову. Само ако енергије има више, овај систем функционише.

У природи, по својим способностима, готово да не постоји разлика, у функционалном смислу, између полова. Мужјак и женка, рецимо леопарда, једнако брзо трчи и лови плен и оба пола су једнако самодовољна и само одржива и способна да живе у природи. Женка леопарда нити је свесна да је леопард нити да је женка, баш као што ни мужјак није свестан да је мужјак нити да је леопард. Њихово функционисање се одвија искључиво на основу несвесног. Стога је за леопарда, савршено прихватљиво да лови младунчади газела или јединке које су слабе или повређене. Он никада не поставља апстрактна питања о животу и смрти, о вишем циљу већ се води чистим опуртинизмом. Јер му генетски код јасно каже да ако не једе данас сигурно ће умрети сутра. Шта једе је небитно, докле год једе.

Такође за газелу, савршено је прихватљиво да јој леопард поједе младучне или стару мајку. Она никада не апстракује то питање, јер ако јој је младунче поједено, она ће се парити поново и поново све докле не дође до младунчета способног да утекне гладном леопарду. То младунче онда ће генетски пренети своје гене и креирати више газела способних да утекну гладном леопарду и на тај начин осигурати опстанак врсте.

Овај физички закон, када се примени на људе, функционише исто. Међутим, оно шта разликује човека од осталих примата јесте свест. Способност апстракта.

У начелу,женка човека је физички, слабија од мушкарца и она је тога свесна. Мужјак човека је физчки јачи и он је тога свестан. Управо на овом месту, настаје раскрсница која дефинише понашање оба пола и на основу тих понашања, дефинише понашање врсте. Регулише њен опстанак.

Женка човека, собзиром да је свесна да је физички слабија и да је свесна да физичка снага одређује о томе да ли ће живети или не, је примарно орјентисана на опстанак. Код ње, је нагон за преживљавањем доминатан. Она је стога, увек орјентисана само на себе и свој опстанак и свест о томе, чини да је она опседнута страхом. Страхом од смрти. Како смрт је централно место у психи жене, то њу чини Танатосом.

Мужјак човека, свестан своје физчке снаге, такође је орјентисан на опстанак као и жена, међутим вишак енергије који поседује и свест о њој, омогућава му да буде фокусиран на друге ствари осим на пук опстанак. Свестан да увек може да реагује на непосредну опасност, мужјак човека тада вишак своје физичке енергије, је у стању да катализује и да апстракује. Међутим, у суштини, ово значи да мушкарац, се не осећа физички угрожено и као такав он је фокусиран на други принцип, продужење врсте. Захваљујући физичкој снази, он је у ситуацији да креира околину у којој претња по живот (његов) не постоји и тада нагон за продужењем врсте постаје примарни нагон. Зона тог, у суштини виртуелног света, у коме централно место има он, та зона доминације, постаје оквир у коме он функционише и мушки нагон за само одржањем тада, директно је скопчан са зоном доминације као својеврсне менталне пројекције њега самог на физички свет. У тој зони, он је опседнут очувањем зоне утицаја, тј доминације и нагоном за продужењем врсте. Стога у суштини, мушкарацем доминира нагон за продужењем врсте и као такав он је окренут животу и он је Ерос.

Жена као носилац принципа смрти и мушкарац као носилац принципа живота, су тада закључани у константну борбу за доминацијом. Смрт увек тежи да поништи живот и живот тежи да се одржи и да поништи смрт. Жена, вођена страхом од смрти, тежи да га победи тако што ће обезбедити сигурност и то је води у зону сигурности коју ствара мушкарац. У тој зони сигурности, страх бива смањен и код жене нагон за продужењем врсте се буди и долази до сексуалног спајања и продужења врсте. Мушкарац, своју зону доминације предаје жени, пуштајући је да уђе у њу, он даје њој део своје енергије док она, са тим вишком енергије је у стању да превазиђе сопствени страх и тада она њему даје део своје енергије. Збир те две енергије тада постаје потомство то јест дете.

Закључак који се намеће у овом делу, јесте да разлоге за социјално патологију не треба тражити у самој биолошкој основи мушкарца и жене, већ у њиховом анти биолошком споју и околностима под којима ти спојеви настају.

Наставиће се…

Драган Томић

Advertisements

6 mišljenja na „Драган Томић: Социјална патологија матријархата у Србији

    • Зато што овај део има патологију за главну тему. Стрпљења све ће доћи на своје

      Sviđa mi se

  1. Ти си Драгане изузетно интелигентан и занимљив лик. Једино ти недостаје да спознаш Православље, које видиш као нашу слабост, а које је једина наша снага.
    Невезано за овај текст, такође сам приметио да и о историји Русије немаш добре информације, па неке ствари лоше тумачиш.
    Радо те слушам на радију.
    Братски поздрав!

    Sviđa mi se

    • Хвала на похвалама али ја не знам шта да мислим о Православљу или Русији. Оно шта знам јесте да је број неуспеха већи од броја успеха и то ми је довољно да схватим да проблем постоји. Е сад шта је, то је друга прича и ја покушавам да то одгонетнем. Ово никако не значи да сам у праву, већ само трагам за одговорима.

      Sviđa mi se

      • Када говоримо о успеху и неуспеху, морам да кажем да Православље гради систем смисла, а не успеха. Поготово не по сваку цену.
        Главна карика која ти недостаје у твојим истраживањима је непознавање духовних закона који делују, веровао неко у то или не. То је основа свега.
        Православље се мора живети да би се упознало, не може никако да се научи из књига, већ само искључиво кроз црквени живот.
        Јел имаш неки контакт мејл или нешто за размену литературе, пошто се и ја озбиљно бавим српском историјом?

        Sviđa mi se

      • Постоје две књиге које сам прочитао и које су ми помогле да артикулишем своје писање. То су „Анти родитељи од Мариана Косичека и Пут којим се ређе иде од Скота Пека. Остало је све живот, плаћен крвљу, знојем и сузама и без много теорије.

        Sviđa mi se

Ако мене питате...

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s